martes, 20 de julio de 2010

Denver Platja

Un chiringuito con alma de restaurante.

Resulta refrescante –algo imperativo en estas fechas- poder compatibilizar un día de playa, por lo general, gastronómicamente asociada a patatas fritas de bolsa, frituras gomosas y un Calipo, o sucedáneo, como postre, con una experiencia placentera para el paladar.

En mi caso, dado que veraneo en Cambrils, mi oasis de calidad gastronómica se encuentra en el último de los chiringuitos, dirección sur, de la playa de esta bella localidad del litoral tarraconense.

Así, entre baño y baño y sin tener que abandonar la arena de la playa, en este chiringuito con nombre de ciudad norteamericana, uno puede disfrutar de una cocina sencilla preparada con productos fresquísimos y de proximidad.

A pesar de lo apuntado, debo reconocer que suelo prodigarme más por este restaurante en su servicio nocturno, pues, en estos meses resulta casi un suplicio comer sin aire acondicionado y, a pesar de mi juventud, peco de cierto conservadurismo en las formas gastronómicas que me imposibilita disfrutar de la delicadeza de un pescado al horno si cuando aparto la mirada de tal manjar tengo que contemplar torsos parcial o totalmente desnudos.

En este gastrochiringo, cualquier bivalvo, cocinado al vapor o a la sal, deviene una apuesta igual de segura que cualquiera de los pescados que se anuncian frescos, y que se preparan al horno o a la sal. En cambio, algunas frituras y rebozados se presentan en exceso enharinados, y, llegados a los postres, se reputa como una sabia elección pedir la cuenta y andar los poco más de doscientos metros que separan este local de la heladería Mozart, sin duda, la mejor de Cambrils, y de la que destacaría sus helados de leche merengada y tiramisú, y casi la totalidad de sus sorbetes de frutas.

En mi última visita nocturna me decanté por los mejillones a la sal, unos calamares a la romana, una fritura de chipirones y una dorada a la sal, ajustándose todo a lo recién apuntado, exceptuando la agradable sorpresa que me brindaron los calamares a la romana.



En definitiva, es cierto que en cuanto a ceros este chiringuito no puede competir con los que inundan el resto de la playa, no obstante, no es menos cierto que, en calidad nutricional, pero sobre todo en deleite para el paladar, no existe un solo establecimiento en la playa de Cambrils que pueda llegar a hacerle sombra –por agradables que sean en esta época- al restaurante, sí, he escrito restaurante, Denver.

Precio: 30 € + vino
Calificación: 12/20

Indicado: Disfrutar del mar por partida doble, esto es, de su relajante visión y de sus magníficos frutos.

Contraindicado: Para los que visten a la altura de lo que comen, pues, en Denver, cabe disfrutar en traje de baño de una lubina que bien merecería enfundarse un smoking.

Avenida Diputació s/n
Cambrils (Tarragona)
Tel.: 655 649 304

6 comentarios:

  1. Hola Eduard,
    Com amic i entusiasta de la cuina mediterrània, et felicito per la iniciativa del Blog. Estic segur que el consultaré abans de prendre segons quines decisions.
    En referència al Denver, m'afalaga que el Pere i la Marisun, te'l presentessin, tal i com jo i l'Emília, vam fer amb ells ara fa uns estius.
    Tot i així, i per quan tinguis oportunitat, comentar-te que els millors plats del Denver, són la cassoleta de llamàntol i la mariscada.
    No conec cap restaurant (ni de la costa, ni de ponent) que en la relació qualitat-preu, s'hi pugui comparar.
    Salut.

    ResponderEliminar
  2. Moltes gràcies per les teves paraules Josep i, també, per l'ajuda, ignorada fins ara, en aquesta crònica.

    eduard

    ResponderEliminar
  3. Bon dia a tots. El meu nom es Núria tinc 46 anys i des de petita, amb els meus pares he passat els estius a Cambrils. Ara, amb el meu marit i els meus fills també estem a Cambrils i mols caps de setmana a l'hivern també hi anem.
    Pel que fa al xiringuito Denver (recordo que fa molst anys es deia Copacabana) estic d'acord amb vosaltres, és fantàstic i com jo us he dit fa molts anys que conec Cambrils i conec molts restaurants i hem quedo amb el Denver. Ara ja hem acabat les vacances però aquest cap de setmana tornem a Cambrils i m'he assabentat que han obert el restaurant Denver. Encara no sé si anirem al restaurant a provar-ho o ens quedarem al xiringuito fins que arribi l'hivern.

    ResponderEliminar
  4. Hola Nuria,

    Jo, sincerament, em quedaria amb el xiringuito: per autenticitat, qualitat i preu.

    Salutacions,

    eduard

    ResponderEliminar
  5. Hola Eduard...

    Per fi hem anat i l'he publicat.

    Ens va agradar i destaco la simpatia del personal que em va servir.

    He posat una referència al teu blog, ja que va ser on vaig assabentar-me que Denver no era "un xiringuito més".

    Salut..!

    ResponderEliminar
  6. Hola Ricard,

    Moltes gràcies per les teves paraules en la teva cònica i m'alegro molt que gaudissis del Denver.

    Si m'ho permets, repeteix Can Bosch: estan millor que mai (en un parell de dies publicaré el seu últim menú: espectacular!).

    Salutacions,

    eduard

    ResponderEliminar